tisdag 4 februari 2014

Dag 4

Kolla! Här är en bild från mitt vardagsrum!
Bilden togs ikväll och jag tycker att det syns att Jonas och jag har bott i Dalarna tidigare (kudde med dalahästar på i soffan). Det finns fler saker med dalahästar i vårt hem så kan gissa att vi är med och upprätthåller statistiken med att i alla Sveriges hushåll finns det i snitt tre dalahästar. 
Vi flyttade till Sandviken i somras och i höstas upptäckte vi att det var väldigt kallt på golven på nedervåningen, så mattan under soffbordet är köpt på Rusta. 
Rummet är lite typiskt Jonas och mig, mysigt och ombonat. I början avskydde vi de röda fönsterna, men i julas förlikade vi oss med dem och nu tycker vi till och med att det är riktigt mysigt. Fårskinnet på golvet är en gåva från en åkare jag tränade för ca två år sedan. Kandelabrarna är från Jonas föräldrar och katten, ja honom har jag köpt. 
I detta vardagsrum, som är kombinerat med matrum, äter vi alltid middag i. Ska vi läsa eller spela spel så sitter vi i soffan i detta rum. TV:n har vi på ovanvåningen och jag måste säga att det är underbart att ha ett rum med en soffa och fåtölj där inte tv:n blir i fokus. Dock tittar vi på ny soffa och vi har hittat en på Mio. Men då måste vi först lägga ut denna soffa till försäljning på Blocket så att vi kan bli av med den. Vi har inget släp och det känns bättre att någon köper vår soffa och kommer och hämtar den själv, så kan vi i vår tur ha hemkörning från Mio.
Vill ni veta mer så fråga =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar