fredag 26 september 2014

Länge sedan nu

I år har jag inte varit särskilt aktiv på min blogg och jag tror det har att göra med att jag haft mina tankar på annat håll. Inte så att jag inte velat skriva inlägg utan snarare inte fått ro till det. Men nu har jag bestämt mig ordentligt, nu ska jag skriva mer regelbundet. Dels för att det är roligt under tiden, men också för att det är kul att kunna gå tillbaka och se vad jag haft för mig.

Nu är vi inne i slutet av september, löningsdag idag och det är alltid positivt när lönen kommer in på kontot. Jag tycker mig märka att många människor blir överlyckliga när lönen kommer in på kontot för då ska de hitta på så mycket för de pengarna. Jag ser det snarare som en trygghet när det är löningsdag. Nu lever jag en månad till, typ. Kanske inte riktigt, men nästan så. Tror det är en tanke från när jag pluggade från de månader på sommaren när man var tvungen att sommarjobba för att över huvud taget överleva. Så jag mäter ofta pengar i antal biobesök man kan göra. Biobesök var lite av en lyx när man var student så för en hundralapp kan jag gå på bio en gång, för 200 kr kan jag se en 3D-film och ha lite pengar över till popcorn eller godis. Naivt och barnsligt kanske, men det som funkar funkar. För 500 kr kan jag gå på bio minst 4 gånger, så länge det inte är 3D.

I helgen är det invigning av Dalbacken, Sandvikens nya galleria. Får se om jag går till pop up-affären Lorna Jane eller inte. Träningskläder behövs ju alltid och Jonas vill nog gå in på Tigréns och kolla soffor. Hoppas på fint väder bara och inte alltför kallt. Vill inte plocka fram vinterjackan redan ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar