fredag 5 februari 2016

Helg!

Så var vi inne i februari sedan några dagar och jag har haft vårkänslor sedan i måndags (1 februari). Så här är det varje år när februari månad kommer, jag vill bara ha vår. Det drar i hela kroppen på mig och huvudet ska vi inte prata om. Jag ska inte säga att jag är deprimerad över att det är snö utanför fönstret, men jag känner att snön kan inte försvinna fort nog. Jag borde inte logga in på facebook för då känns vårkänslorna ännu värre, speciellt när man ser hur släkt och vänner börjar lägga ut vårbilder på snödroppar och vintergäck. Jag vill bara ha vår nu, det är för sent att inte få vår förrän i april.
Denna helg har jag ingen tävling jag ska iväg på så jag hoppas på en promenad i solsken som värmer ansiktet. Det ska bli skönt med helg oavsett då vi är bortbjudna på lördag och jag ser fram emot nästa vecka. Då blir det tävling i Leksand, halvt hemmaplan sedan de två säsonger jag jobbade där, det blir roligt!

Snödroppe, verkligen vår för min del. Bild lånad här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar