fredag 30 december 2016

2016

Jag började året med att jag tänkte att jag skulle börja bligga igen. Läsutmaningen 2016 var en del i det hela för att ha alltid ha något att skriva om. Så blev inte fallet, däremot har jag läst fler böcker i år än på många år. En del skrev jag faktiskt om men jag läste betydligt fler.
Att jag läst fler böcker beror säkerligen på att jag blev medlem i Läslustan som Osbys bokhandel Ugglan har. För 300-400 kr får man låna och läsa de ca 60 böcker som de har med. Så sedan augusti månad har jag läst två-tre böcker i månaden. Inte helt illa om jag får säga det själv. Jag har visserligen tvingat mig till att vara med då jag mår så bra psykiskt av att läsa. I och med det jobb jag har med mycket sociala kontakter så behöver mitt huvud vila. Träning mår jag också bra av men har ännu inte hittat något bra sätt. Gymmen i Osby har inga direkta gruppass under dagtid och träna på gymmet med vikter på egen hand är inte min melodi. Så för att lugna mitt psyke blir det mycket böcker och så cyklar jag till och från ishallen så ofta jag har möjlighet.
Jonas och jag flyttade till Osby (till ett radhus) i somras så vi har haft fullt upp med det också. Det lugnar också mitt sinne att tänka på sådana saker. Jag jobbar som tränare i Osby Konståkningsklubb och jag trivs bra. Jag blir lätt engagerad i mitt jobb (på gott och ont) och det är just därför jag har bestämt mig för att läsa mycket böcker och inför 2017 ska jag försöka ta upp somamove-träningen igen. Jag gick på det i Sandviken och mådde så bra av dem typen av träning. Så nu får det vara slut på min icke-träning och jag ska lösa somamoven på ett eller annat sätt.
Gott slut 2016 och gott nytt 2017 🎉❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar