onsdag 21 juli 2010

Mycket som händer

Trots att det händer en hel del kul grejer så har jag inte uppdaterat min blogg på ett tag. Det finns väl egentligen ingen direkt anledning mer än att det är sommar =) De senaste veckorna har jag hunnit med två födelsedagskalas, badande i Klagshamn på dagen, även kvällstid men det började åska och blixtra så vi fick gå upp relativt snabbt, solande i trädgården, omplantering av alla Jonas blommor (jo, de är Jonas, jag är inte bra på blommor), inoljande av trädgårdmöbler, konståkningsläger på Kockums fritid och en massa annat. I måndags var jag hembjuden på lunch hos Ina och Sverker (Jonas moster och hennes man). Jag vet inte hur de kunde veta att paj är en av mina favoriträtter, men det bjöd de på i alla fall. Jordgubbar med turkisk vaniljyoghurt var efterrätten. Fast turkisk och turkisk, gubben på framsidan är grek haha. Det var riktigt mysigt och vi fick en chans att lära känna varandra lite bättre. Annars är det ju bara på släktkalas och det är lite klurigare. Jag fick undervisat Ina och Sverker i konståkning och jag hoppas att de kommer ihåg allt till nästa års EM och VM. Annars får de klicka in på konståkningsbloggen, där ligger just nu 6 små filmer om konståkningens hemligheter, presenterade av Nancy Kerrigan, ni vet hon som blev misshandlad med ett järnrör en månad innan OS i Lillehammer 1994. Jag vet att det är en ganska tråkig beskrivning av en fantastiskt duktig konståkare, men det är, tyvärr, det som gör att man minns henne. Länken är http://konstakningsbloggen.se. Bloggen drivs av en tjej som åkt konståkning sedan barnsben och idag är hon tränare och sätter även samman Tyresö konståknings uppvisningar!
Nancy Kerrigan - bild lånad här.

3 kommentarer:

  1. Hej, helt okej ;) Det är bra klipp Nancy gjort, jag tycker de var tydligt! :D Ja-adå, det du skrev stämmer bra! Jag måste erkänna att jag längtar tills det är dags. Om inte för att det är så varm, en kall ishall vore något nu ;) /Madelene

    SvaraRadera
  2. vad fin din blogg har blivit förresten :)

    SvaraRadera
  3. Hej, jag läste att du är tränare inom konståkning.
    Jag är intresserad att börja (igen) jag åkte när jag var yngre i 8år och nu är är jag snart 23år och vill börja igen. Har du några rekommendationer vart jag kan vända mig, jag bor i Stockholm och det skulle var kul att åka med jämngamla.
    Du kan väl maila mig på nathalie_ledin@hotmail.com.

    Tack på för hand!

    /Nathalie

    SvaraRadera