fredag 8 april 2011

Handskrivna brev

Dagens fråga på Plinky är "när var senaste gången du fick ett handskrivet brev via snigelpost?". Faktum är att det inte är så länge sedan =) Jag fick ett par handskrivna brev av min mor i höstas när jag nyss flyttat till Leksand. De sitter uppe på vår hjärtformade anslagstavla. Om vi ändå pratar om snigelpost så skickade Jonas och jag en hel del vykort från Mexiko till Sverige. Vi var hemma i Sverige i mitten av januari, I mitten av mars fick de som vi skickat till sina vykort, det tog många veckor. Senaste gången jag skrev ett handskrivet brev minns jag inte, vykort skriver jag när jag är på semester men inte brev.

Man borde kanske införskaffa snyggt brevpapper och sätta igång att skriva brev igen? Lite som på den gamla goda tiden när mina bästa vänner och jag skrev brev till varandra när vi gick i högstadiet för sisådär 15 år sedan. Då och då fann man ett brev i skåpet och det var lite speciellt att få ett brev, trots att vi träffades varje dag i skolan. Vad mer fanns att berätta egentligen? För övrigt har jag kvar så gott som alla de brev jag fick. Jag läste en del av dem i somras, nostalgitripp de luxe!

Bild lånad här.

1 kommentar:

  1. Jag kommer ihåg alla brev som Du fick av denna bästa kompisar (tvillingarna). De var alltid fyllda med klurigheter utanpå kuverten. När Du var på konståkningsläger avkrävde Du att jag skulle skicka brev dagligen de veckor jag och Amadeus inte bodde på camingen. Kommer ihåg hur Amadeus charmade alla tränarna.

    SvaraRadera