söndag 25 mars 2012

Helg i Sandviken

SKF-troféen gick av stapeln i Sandviken i år och Brinka Sandvikens Konståkningsklubb var arrangerande förening tillsammans med Svenska Konståkningsförbundet och Norra Svealands Konståkningsförbund. Jag var på plats hela helgen, dels för att jag är elitombud i Norra Svealand och dels för att Hanna (leksandsåkare skulle tävla). Nu ville det sig så illa att Hanna fick vattkoppor och kunde bara tävla kortprogrammet =( Dock fick slog hon personbästa så det var ju fantastiskt roligt, men att inte kunna genomföra friåkningsprogrammet var trist.

Det var en intensiv helg där jag fick se några av Sveriges bästa konståkare, inte helt fel att en del av dem var från Skåne ;) Visserligen är jag tränare i Norra Svealandsdistriktet, men man blir ju ändå glad när det visar sig att Skåne är bäst i landet!

Moa har uppdaterat sin blogg med bilder från helgen (jag hade ingen kamera med mig, som vanligt ...) och dessa bilder kan ni se på hennes blogg.

Bild från artikel i Falukuriren i fredags.

1 kommentar:

  1. En bra helg med fina resultat och Skåne tog hem segern. Du uppskattade säkert att träffa åkare från MKK och andra Du följt under åren. Som jag sagt tidigare det är söder som är bäst och där det händer.

    SvaraRadera