torsdag 2 oktober 2014

Gymmet idag

Morgonen startade med morgonpass på isen med tre konståkare som ska testa. Ska erkännas att jag var extremt trött när klockan ringde kl. 06.00, men upp kom jag och iväg till ishallen. Träningen gick bra för dem så nu håller vi tummarna för att det går bra för dem på testtagningen också.

Efter ispasset åkte jag direkt till gymmet för ett pass med bodypump. Bodypump är styrketräning med vikter under en timmes tid och det är sjukt jobbigt, men också riktigt bra träning. Döm om min förvåning efter passet när instruktören kom fram till mig och sade att jag varit jätteduktig .. DUKTIG?! Jag har väldigt svårt för det ordet för jag tycker inte att jag är duktig på saker. Jag är snarare kompetent, smart och har ett enormt driv. Jag är bra på saker, men aldrig duktig. Tur att instruktören sedan avslutade med att jag var grymt stark, det var bättre! Man kan ju vända på det, får killar/män någonsin höra att de är duktiga? Tror inte det. Men jag kan få höra att jag är en duktig tränare medan Jonas får höra att han är en bra lärare. Duktig är så mycket klappa sig själv på axeln liksom. Men det kanske bara är jag?

1 kommentar:

  1. Duktig har en lite taskig stämpel, synd när berömmet han ville ge dig tar fel. Jag reagerar inte lika starkt på det längre, endast när jag hör det tillsammans med "flicka". Jag har också fått lära mig att inte säga till barnen att de är duktiga utan istället ställa intresserade frågor om det de gjorde bra.

    SvaraRadera