söndag 5 oktober 2014

Helgen

Jonas och jag hade storslagna planer för denna helg då den oväntat blev ledig för min del. Ledig så tillvida att jag inte skulle på tävling. Idag är det söndag och då jobbar jag i ishallen under eftermiddagen/kvällen. I alla fall, våra storslagna planer blev inte av då Jonas blev förkyld. Så fredagen spenderades framför Netflix och den gamla serien Twin Peaks, som vi av förklarliga skäl aldrig såg när det begav sig 1990. Riktigt bra serie och vi har på två dagar sett 5 avsnitt.
Lördagen begav vi oss in till Sandvikens centrum och Jonas shoppade en ny hösttröja på Sandegårds, vi strosade i den nya Intersport-butiken som öppnat på Dalbacken och så gick vi en runda inne på Tigréns möbler för att kolla in soffor. Vi sålde vår soffa (som vi köpte när vi flyttade ihop 2008) förra julen (2012) och köpte två stora soffor på Blocket. Nu vill vi ha nya soffor och har väl egentligen varit på soffjakt sedan i våras, men ännu inte slagit till. Så vi får se när vi slår till ordentligt, det vore ju trevligt med en soffa till jul.
Lördag eftermiddag spenderades i soffan med kanelbullar från Hansens bageri, är det Kanelbullens dag så är det, och ännu ett avsnitt av Twin Peaks. Idag är det söndag och grannen knackade på i förmiddags och gav oss fler kanelbullar ...

Lördagseftermiddagens fika (Jonas hade också kanelbulle, inte bara jag)
 
Vår nya favoritserie Twin Peaks, bild lånad här, där man också kan läsa om serien.
9.0 i snittbetyg på imdb.com.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar