tisdag 23 december 2014

Vecka 50

I fredags var det julavslutning i kommunens skolor, vilket innebar att Jonas slutade tidigare och var hemma redan till 10.30, så vi begav oss till Valbo och Mio för att hämta vår bäddsoffa. Stinas pappa Peter var schysst och kom och hämtade oss i sin minilastbil och körde fram och tillbaka. Vi är skyldiga honom en tjänst känns det som, men det får bli i mellandagarna eller i januari månad. Kanske en godiseftermiddag med det julgodis som blir över efter helgerna?

Tänkte i alla fall att jag ska visa lite bilder från den senaste veckan.Bildtext under varje bild så klart.
Söndag 14/12-2014
Julgrupp från Brinka SKK som jag fick på julavslutningen.
I kuvertet ligger två biobiljetter.

Torsdag 18/12-2014
Ett par dagar senare fick jag en till julklapp, denna gång från ett gäng av de GKK-tjejer som tränar i Brinka en dag i veckan.

Fredag 20/12-2014
Vår bäddsoffa från Mio. Inhandlades den 19/12-2014 och som hämtades med hjälp av Peter den 20/12, samma kväll monterade Jonas ihop den.

Lördag 20/12-2014.
Leksandsvibbar med tjockbulla till frukost, till det varm choklad.

Söndag 21/12-2014
En av veckans sysslor, brödbak.
Samma recept som när vi började baka bröd när vi bodde på Limhamn

Söndag 21/12-2014
- Morgonselfie med Daniil i sängen.

Söndag 21/12-2014
Julfrid i vårt vardagsrum, Jonas läser bok i vår nya soffa.
Vi har tyvärr inte fått leverans av den andra soffan ännu, därav att vår hallbänk är med på bilden ... Var tvungen att se hur det såg ut, vi behöver fler sittplatser då vi får besök under helgerna ♥

Söndag 21/12-2014
Våra nya ljusslingor som vi inhandlade lördag 20/12, söndag kväll hängde jag upp skridskon på ytterdörren. En julklapp från en av mina åkare med familj.

Måndag 22/12-2014
Jag bakar chocolate chip cookies efter ett recept jag fått av Karin en gång för många jular sedan när jag jobbade som konståkningstränare i Malmö KK. Jag tränade Karins dotter Katarina. Har svårt att förstå att den lilla 12-åring jag tränade i MKK idag är 17 år gammal och går andra året på gymnasiet ...

Resultatet av mitt bakande - totalt 35 kakor!

1 kommentar:

  1. Längesen jag bakade chocolate chip cookies, faktiskt! Nämnda 17-åring har just gett sig av med sin lillasyster för att fira jul hos sin pappa. Här är det nu tomt men ganska skönt. God jul!

    SvaraRadera