torsdag 31 december 2009

Resumé av året 2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hmm... man gör väl nya saker lite då och då, ingenting direkt som jag kan komma på. Räknas att flyga till Toscana, att promenera i Hyde Park i London?
2. Höll du några av dina nyårslöften? Brukar inte ha för vana att avge nyårslöften
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej, men jag vet en som blir nästa år =)
4. Dog någon som stod dig nära? Min svägerskas morföräldrar, kände dem inte men vet hur det känns.
5. Vilka länder besökte du? Italien och England
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Saknat?
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Vecka 44 i år och alla de mysiga middagar Jonas och jag har haft.
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag vågade söka ett jobb som är få förunnat =)
9. Största misstaget? Misstag gör man väl lite då och då, inget jag direkt kan komma på...
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Bara ett par förkylningar, inte värre än så tack och lov. Däremot har jag haft en del runt omkring mig som varit sjuka =(
11. Bästa köpet? Resan till London med Jonas, annars är det väl en och annan bok som gjort mig klokare =)
12. Vad spenderade du mest pengar på? Resor, en sjukt snygg vinterkappa i London. 50£, det är inte så mycket men jag är en sparsam själ.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Så gott som varje vecka är det något som gör mig riktigt glad. Att solen skiner, att det snöar, att mysa inomhus med en kopp te när det regnar, när Jonas kommer hem från jobbet, när jag träffar mina föräldrar, klappar Amadeus, läser en god bok, när jag lyckats med vad jag företagit mig. Listan kan göras lång som ni märker =)
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Så mycket lyssnar jag inte på musik. Kanske Poker face eller en av Britney Spears låtar. Lyssnar på 90-tal eller radion.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Tror jag varit ledsnare, tar åt mig alldeles för mycket av vad andra säger eller när de haft det riktigt jobbigt och jag får förtroendet att lyssna.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Vet inte... Lyssnat mer på mina nära och kära.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Tagit åt mig av allt dumt folk säger.
18. Hur tillbringar du julen? Med min familj
19. Blev du kär i år? Nej, är fortarande sedan 4 år tillbaka. Fast det är kanske inte att ha blivit kär, älskar än mer helt enkelt. Å andra sidan kan jag känna förälskelsekänslor av sådana enkla saker som att solen skiner =)
20. Favoritprogram på TV? True Blood. Let's dance när jag hunnit. Tittar inte så mycket på tv.
21. Bästa boken du läste i år? The Picture of Dorian Gray.
22. Största musikaliska upptäckten? Lyssnar mest på 90-tal då det är det som spelas hemma i vår stereo.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Hmm... Vet inte. Var nöjd med mina presenter.
25. Något du önskade dig men inte fick? Var nöjd som sagt så minns inte.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Det var en onsdag och jag bakade muffins till tränarmötet som vi hade på min födelsedag. Jonas gav mig present på morgonen och fixade frukost minns jag. Mina föräldrar ringde och gratulerade mig, Håkan var inne och hängde blommor till mig på vår ytterdörr så jag möttes av det när jag kom hem från föreläsning. En bra dag helt enkelt!
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ett jobb, jag är ju färdigutbildad =) Vill bli bättre på att skriva.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Stil? Som alla andra år antar jag. Lite klassisk, lite sportig, lite romantisk. Allt beroende på humör och väder.
29. Vad fick dig att må bra? Vänner, familj, en god bok.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Heath Ledger är ju död så det finns nog ingen. Är inte så kändisfixerad helt enkelt.
31. Vem saknade du?
Vian. Hon var ju i Irak i somras!!
32. De bästa nya människorna du träffade? Hmm ... Det är klart man träffar nya människor hela tiden men ingen speciell. De bästa gamla människorna hade varit en bättre fråga. Missförstå nu inte gamla =)

2010, här kommer vi! Detta kommer att bli ett kanonår =)

Gott nytt år!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar