måndag 30 mars 2015

Shopping i Sandviken

Så var påsklovet i Sandviken inlett. Jonas kom hem från sin årliga brödraträff igår kväll och idag har vi hunnit med en hel del. Jag stod på isen i morse och jobbade med Axel inför att han ska uppträda i Skellefteås isshow Cartoons on Ice den 11 april. Vi hann med att göra klart hela Aladdin-solot och börja på solot i numret med Malificent. Riktigt roligt att han blivit specialinbjuden, och han har med sig Stina som också ska åka soloprogram. Ni kan se hur solonumret med Stina ser ut nedan:

 

Efter morgonens arbete med Axel tog jag mig hem till Jonas igen och så tog vi oss in till centrala Sandviken där vi shoppade loss ordentligt. Först på Team Sportia med inhandling med cykelpump och en ny vårjacka. Hade ju pengar kvar på mitt presentkort som jag fick av Cecilia och Lennart i födelsedagspresent. Egentligen skulle jag använt presentkortet till att köpa en fleecejacka, men de får inte in Helly Hansen förrän till hösten igen så pengarna har gått till ett par gråa mjukisbyxor och så min nya vårjacka. Efter Team Sportia gick vi in på Önska där vi inhandlade ett nytt blockljus, lila så det var lite påskigt, och fyra teskedar i besticksettet Fjord så det är samma som våra övriga bestick. Sandegårds stod näst på tur, som vanligt massa snygga kläder men inget inhandlades så vi tog oss till Systembolaget för en flaska rött vin att ha till god påskmiddag i helgen. Ett chiantivin som säkert blir hur bra som helst, återstår att inhandla lammet bara ... Akademibokhandeln fick också besök av oss för inköp av pusselmatta som vi har velat ha länge. Efter så mycket shopping begav vi oss till Restaurang Oden för lunch och efter lunchandet avslutades vår shoppingdag med inhandling av påskris, vi valde med orangea fjädrar i för att få in lite färg så här på vår- och påskkanten.
Totalt har vi bidragit med 2020 kr till Sandvikens företagare, shopping på hemmaplan är bland det bästa tycker jag.

Eftermiddagen och kvällen har avslutats med en vända på Jernvallen och träning av mina åkare och så har Jonas och jag bokat en resa till Lissabon i sommar. Vi har pratat om att åka till Lissabon i flera år så det var på tiden att vi faktiskt bokade en resa dit ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar