måndag 16 mars 2015

Ulfsunda slott

Av mina föräldrar fick Jonas och jag bland annat en övernattning med tvårätters middag på Ulfsunda slott. Så i lördags tog vi SGS-bussen till Stockholm och strosade runt i huvudstaden ett par timmar. Jag fick handlat ett par beiga chinos, en blus och årets solglasögon. Jag har en tendens att bli av med mina solglasögon varje år så måste alltid köpa nya. Vid 17-tiden tog vi tunnelbana och pendeltåg mot Solna där vi hoppade av på Johannesfred. Sedan en promenad bort till slottet och incheckning och så middag kl 18.30. Efter middagen tog vi oss till vårt rum i Västra flygeln. Ett riktigt mysigt rum som framför allt var tyst. Jonas och jag är inte så bortskämda med att ha tyst omkring oss då vi jobbar i de branscher vi gör plus att vi ju bor i radhus. På söndag förmiddag tog vi oss in till Cityterminalen och åkte hem så att vi var hemma på söndag eftermiddag. Då var det jobbdags för oss båda, Jonas planerade inför veckan och rättade en del prov och jag tog mig till ishallen för ett par timmars jobb. Allt som allt en fin helg och till Ulfsunda slott åker vi gärna igen.
Bilder tagna med mobilen av mig från vår vistelse på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar