söndag 3 maj 2015

Money, money, money

Det har varit riktigt grått och tråkigt väder de senaste dagarna. Lite typiskt när det är långhelg och man har sett fram emot att spendera en hel del tid i trädgården, men inte mycket att göra åt och man får se till att göra det bästa av det. Så igår (lördag) när vi suttit inne i två hela dagar och tittat på serier och film framför tv:n, bestämde Jonas och jag oss för att bege oss till Valbo och shoppa. Så sagt och gjort, iväg i bilen och mot Valbo köpcentrum. Vi började på Ikea där vi köpte nödvändigheter så som värmeljus, stekpanna, torkade blommor med doft (de doftar knappt, men är fina) till badrummet och servetter. Efter det gick vi runt inne på köpcentrat och det var mest jag som spenderade pengar, ett par skor, en ny pyjamas och tigerbalsam. Jag blev förälskad i kläderna på MQ, bland annat en gul klänning och det behöver jag faktiskt, men jag köpte aldrig den. Efter det gick vi flera varv på Elgiganten för att titta på surfplattor, telefoner, smartklockor, tv-apparat och matberedare. Vad gäller köksmaskiner ska man, enligt säljaren som jobbat inom restaurangbranschen, satsa på köksmaskiner av märket Kenwood. Som vanligt när vi tittar på saker till köket går vi på hur fina sakerna är snarare än kvalitet. Som tur är var maskinerna från Kenwood riktigt snygga. Vi tittade även efter en ny tv, men den vi har från LG är ju fortfarande fantastiskt bra i såväl ljud som bildkvalitet så det finns ingen anledning alls att köpa en ny. Men drömma kan man ju alltid göra.

Idag har man lovat strålande sol, men än så länge är det inte så mycket av den varan. Vilket för min del egentligen var bra för idag har jag äntligen tagit tag i min deklaration och skickat in den. Hoppas på att få tillbaka 3909 kr istället för att behöva betala in 3909 kr i restskatt, håll tummarna för mig =)

Solen tittade fram till slut, ganska lagom tills jag var klar med min deklaration. Så under eftermiddagen har vi ätit lunch på altanen och skruvat ihop hyllorna vi fick av mina föräldrar i julas:

Jonas skruvade mest av oss två, jag läste hellre Språktidningen. Fast jag berättade så klart för Jonas hur han skulle göra för att det skulle gå som bäst med hyll-ihop-skruvande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar