söndag 7 juni 2015

Nya rum och lite shopping

Denna helg fick jag en strålande idé som jag berättade om för Jonas. Helt enkelt att vi skulle byta plats på tv-rum och sovrum på ovanvåningen. Resultaten ser ni nedan.


Så här blev sovrummet, blev som ett riktigt master bedroom tycker vi. Ignorera bokhögen på ena nattygsbordet och att det inte är helt städat.

Tv-rummet var det som vi tyckte blev bäst. Vår fondtapet kom mycket mer till sin rätt och soffan känns inte så inklämd som i det andra rummet där vi hade den innan.
Vill ni se rummen från annan vinkel så har även Jonas bloggat om vårt rumsbytande denna helg.

Det blev inhandling av ny tv idag, den gamla behöll vi på väggen i det rum som blev sovrum. Jag är egentligen emot tv i sovrummet, men hade vi tagit ner tv:n från väggen hade det blivit så fula hål och vi är inte helt sugna på att göra om väggar i ett rum. Så i nya tv-rummet blev det en ny LG-tv 49". Hur bra som helst och fantastisk bild! Tyvärr får vi inte in våra viasatkanaler. Vi ska göra nytt försök i veckan, eventuellt får vi anlita en reparatör men hoppas så klart på att vi slipper. Det bästa var att vi sov bättre i det nya sovrummet och det nya tv-rummet känns mer som ett rum där vi faktiskt kan umgås i också, inte bara att se på tv i. Jonas är nöjd, jag är nöjd och katten är nog mest nöjd av oss alla.

Igår var det nationaldagen och vi firade den genom att åka till Valbo och köpa lite småsaker på Ikea, bland annat prästkragar i en blomkruka, lite köksgeråd och lingonsylt. Efter det blev det ett varv på Valbo köpcentrum där vi inhandlade nya solcellslampor på Clas Ohlson, Jonas köpte en skjorta till skolavslutningen på MQ och jag handlade en varm väst från Bondelid i samma butik. Lunch åts på Subway och sedan bar det av hemåt. Väl hemma bytte vi plats på våra rum, som jag redan skrivit om. På kvällen såg vi på Champions league-finalen, Barcelona vann. Inget direkt firande igår, men jag postade nedan bild på mitt instagramkonto, en bild jag lånade från Karins facebooklogg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar