torsdag 28 maj 2009

Paprikor och tomater



Som jag berättade för ett par veckor sedan så var Jonas och jag ute på Skåneplantor och köpte en massa kryddväxter till balkongen. Vi köpte som ni kanske minns även en tomatplanta och två paprikaplantor. Det dröjde inte lång tid innan de båda plantorna bar frukt (som ni kan se på bilderna). Tomaterna har trivts ypperligt i vårt köksfönster och jag har kunnat äta ett par tomater i veckan. Dock har det varit lite tråkigt väder (för tomatplantan) så det tar lång tid för de små tomaterna att mogna och de har inte lika mycket smak som de första tomaterna jag skördade hade. Vi har däremot inte kunnat äta några paprikor ännu. Även om plantorna bär frukt så ska de bli gula och ännu så länge är de endast gröna *suck* Vad som är glädjande är dock att de är väldigt stora, ungefär lika stora som de man köper i affären men som sagt ännu så länge alldeles gröna. Jag har lite tvivel om de verkligen ska bli gula…
Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar