fredag 29 maj 2009

Snart firande i dagarna tre

Min Mor fyllde år i måndags och för att jag skulle kunna fira henne ordentligt hade jag sett till att inte lägga någon träning för mina åkare på kvällen. Så i måndags förmiddag åkte jag ner till Trelleborg för att inhandla present tillsammans med Håkan. Vi köpte ett silverpäronträd och fyra afrikanska prästkragar. Allt skulle planteras tillsammans i en kruka men eftersom vi var tvungna att spara lite av det roliga till mor så fick hon plantera träd och blommor själv. Att det sedan slutade med att Håkan gjorde det mesta senare på kvällen är väl "som vanligt", haha.
I vilket fall som helst ska Mor ha kalas imorgon eftermiddag, sedan är det ju Mors dag på söndag och på måndag fyller Jonas år. Mors födelsedagspresent avklarades som sagt i måndags så imorgon får jag ta en bild av trädet och lägga ut på bloggen. Men man bör ju ha någon liten Mors dags-present, frågan är bara vad? Jonas som fyller år på måndag måste också inhandlas present till, han ska dessutom bjuda på middag för släkten på måndag kväll, när ska vi hinna städa lägenheten hade han tänkt?

Idag ska jag på mentorsmöte på MAH och sedan till Operaverkstan för att titta på Nya Stenkulaskolans nior när de framför sin "musikal".

Ha en bra dag =) Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar