måndag 1 juni 2009

Lördag 30 maj

I lördags var vi nere i Trelleborg och firade min mors födelsedag. Som jag berättade tidigare i veckan var Håkan och jag iväg och köpte ett silverpäronträd till mor. Det är planterat i kruka nu och placerat utanför huset.

Jag tog en bild på en av min mors orkidéer som hon fick i påskas av sin bror. Hon lyckas alltid med dessa blommor. De ska tydligen inte vara så svårskötta, endast ett snapsglas med vatten en gång i veckan. Borde väl till och med jag klara av =)

Endast två av mina kusiner (Jenny och Kenneth) som var med och firade min mor idag. Så efter maten gick vi ner en runda till havet. Jag hade kameran med mig och tog ett par bilder. Efter att Jenny, Jonas och Kenneth tröttnat på att kasta mackor i sjön hittade Kenneth och jag strandfynd. Jenny var nyfiken på spindeln Kenneth hittade. Innan jag gick tillbaka till huset, blåser ju nere vid vattnet, diskuterade Jenny och Jonas världsproblemen.






Tog en bild i motljus, blev riktigt bra tyckte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar