fredag 12 juni 2009

Sista träningen för sommaren

I onsdags och igår var det de sista träningarna för mina åkare för denna säsong. Det har verkligen varit en lång säsong i år. Vi började träna redan i augusti förra året och har inte slutat förrän nu. Visserligen var det försäsong i augusti, normalsäsong september till mars och eftersäsong april till juni. De har ett par träningar kvar men då är jag upptagen så jag kan inte träna dem. Sista off ice-träningen i Pildammsparken var tuff, 10 varv på kullarna och avslutning med styrketräning och stretching. Som ni ser är det tre tappra åkare från hobby äldre som står och stretchar på bilden. Mina tävlingsåkare hade off ice-tester igår. Testerna bestod av maxantal av pushups, fällkniven och skjutahare. Ingen klarade mer än 7 stycken, jag vill i alla fall ha 10 på varje ben. Spagat, split och flygskär gjordes också så nu vet åkarna vad de ska träna på i sommar =)


De tappra i Hobbygruppen äldre på sin sista off ice-träning. Notera att en av dem stretchar. Behövs nog efter 8 varv på kullarna =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar