tisdag 9 juni 2009

Mina otäcka drömmar

För ett par dagar sedan slogs det upp på Aftonbladet att en 15-årig flicka hade mördats på en skolfest. Jag tyckte det var hemskt men klickade aldrig på artikeln av den enkla anledningen att jag inte ville läsa om det. Dagarna gick och igår kväll fanns artikeln fortfarande kvar på Aftonbladet. Eftersom artikeln fortfarande låg kvar på förstasidan bestämde jag mig för att läsa den. Jag blev alldeles förskräckt under tiden jag läste den, då jag för ett par månader sedan faktiskt berättade för Jonas att jag drömt om ett mord på en ung flicka. Alltså att jag redan hade läst artikeln och sett bilden i artikeln förut! Jag har en tendens att i perioder drömma "sanndrömmar". Dessa drömmar har jag haft ända sedan jag var liten men då har de varit så harmlösa som att jag exempelvis kan vara säker på att jag varit på en plats en gång förut, att jag hör en konversation mellan människor som jag sedan hör i på riktigt. Som sagt, sånt är inte så farligt, men nu blev jag nästan rädd för mig själv.

Det finns en ny artikel på Aftonbladet om det som inträffade: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5333771.ab

1 kommentar:

  1. min mamma och är också en sanndrämmare, jätte läskigt! Allt som har med andar och sånt övernaturligt tycker jag är jätte läskigt! Men sanndrömmare vill man inte vara om man drömmer något så hemskt som mord. Av en olyckshändelse när jag klicka runt på olika bloggar, kom jag in på den här tjejens blogg, och läste en massa "vila i frid" komentarer, så fick jag reda på allt, sen kollade jag på nyheterna! Fruktansvärt.

    SvaraRadera