måndag 8 juni 2009

EU-valet

Då var resultaten sammanställda från valet till EU-parlamentet. Piratpartiet fick ju ett mandat i parlamentet och det är väl bara att gratulera till att de lyckades mobilisera sina väljare. Miljöpartiet gick också starkt framåt vilket visar att folk bryr sig om vad som händer med vår miljö på jorden. Ja, ja.... Säga vad man vill om EU-val, men folk är inte intresserade. Ett valdeltagande på under 50% borde inte räknas som godkänt. Samtidigt kan man inte tvinga folk att gå och rösta, det är förmodligen bättre att uppmana folk att utnyttja sin rösträtt och framför allt inte ta demokratin för given. Sånt märker vi ju av då och då när politiker inte röstar med hjärtat utan med partiet för att inte hamna utanför gemenskapen. Det största hyckleriet någonsin anser jag. Håller man inte med majoriteten måste man ändå tänka själv. Jag avslöjar inte vad/vem jag röstade på men kan säga som så att jag har förtroende för personen och hans/hennes arbete, personen sitter redan i EU-parlamentet och sitter av allt att döma fortfarande kvar.

1 kommentar:

  1. nej jag kollar nästan aldrig. Är inteså intresserad elelr insatt i fotbollen. Men jag har vissa kompisar som är och då blir det att man kollar ibland :)

    Tack så mycket, det är min systers klänning, jag äger typ inga kläder, men hon bara köper på sig nytt hela tiden, så då kan jag sno av henne haha :)

    SvaraRadera