onsdag 3 juni 2009

Idag

Som jag skrev tidigare skulle vi till Lill i Lund för att fika. När vi ändå var i Lund passade vi på att gå runt lite på sta'n. Vi var inne i pocketaffären i centrala Lund och Jonas köpte en Stephen King-bok att läsa i sommar. Den lär nog ta hela sommaren med tanke på tjockleken =) Jag såg en del böcker jag blev sugen på att läsa men valde att inte köpa något. Vi har hur mycket böcker som helst i våra bokhyllor och det finns en del böcker jag köpt tidigare som ännu inte har lästs. Sedan gick vi en sväng in på Tehuset Java där jag köpte 1 hg Sir William, 1 hg Bora bora och en ny teburk. Teburken är supersöt, riktigt somrig med rosor och fjärilar på.

Nu ska vi titta på film, The Promotion. Det är en komedi om två killar som vill ha samma jobb. Säkert ingen fantastisk film men Jonas hyrde den till skolan och de hann bara se 30 minuter av den. Känns onödigt att ha hyrt en film om man inte ser den. Blir en lugn kväll.
En sommarbild på smultron. Precis som förra inlägget med bilden av prästkragen är denna bild också hämtad på fotofinnaren.


www.fotofinnaren.se - sökord "sommar".

The Promotion var en helt okej film att titta på igår. Däremot vet jag inte om jag skulle kalla den för komedi, tyckte väl snarare att historien var ganska tragisk. Två killar ansöker om samma jobb, den ene ljuger för sin fru om att han till slut fått jobbet och den andre blir så pressad av den stress som infinner sig i att inte veta att han börjar röka på igen och ljuger om detta för sin fru. Filmen var inte så lång (endast 1h och 20 minuter). Helt okej att se, jag somnade inte i alla fall. Den får 3 av 5 möjliga för att filmen, trots att jag tyckte den var lite seg emellanåt, lyckades hålla mitt intresse vid liv om hur det skulle gå för de båda killarna. Sedan är ju snyggingen Sean William Scott från American Pie-filmerna med, inte helt fel =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar