söndag 14 juni 2009

Språktidningen

Som ni kanske vet prenumererar jag på Språktidningen. Den kom i vårt postfack i veckan men jag har inte haft möjlighet att läsa den förrän nu. Det är verkligen en fantastisk tidning för alla som är intresserade av svenska språket. Den utkommer i sex nummer per år, vilket jag tycker är lite lite. Det hade varit trevligare om den kommit sisådär var sjätte vecka, att vänta två månader i varje nummer är lite drygt faktiskt. I vilket fall som helst så har de i detta nummer en liten sommarbilaga med korsord, frågesporter om svenska språket, orduko (soduko fast med bokstäver) och andra ordpyssel. Den ska jag roa mig med hela sommaren! Fast om jag känner mig själv rätt så lär jag väl göra alla pyssel redan inom en vecka =)

2 kommentarer:

  1. Kul med presenter som uppskattas. Jag läser Vi Sekreterare på jobet, bra tidning med massor av språktips som är välbehövliga för alla språkpoliser.

    SvaraRadera
  2. Språktidningen är en av de bästa tidningar jag har fått som prenumeration. Snart kommer lite nyheter därifrån. Jag har ju ibland fått läsa lite i Vi Sekreterare, gillar den också =)

    SvaraRadera