fredag 5 juni 2009

Träningsvärk

Mina tävlingsåkare berättade innan träningen igår att de fått träningsvärk sedan off ice-passet häromdagen =) Äntligen! Jag har frågat dem i stort sett alltid om de fått träningsvärk, men nej då. De mår alltid så bra så. Ingenting är jobbigt för dem heller men styrketräningen och varvet runt dammen var kanske lite jobbigt i alla fall. Då vet jag var jag ska lägga ribban i fortsättningen!

Igår eftermiddags gjorde jag utvärdering på var och en av dem från säsongen som gått. Hur mycket de lärt sig etc. Som tränare är man aldrig nöjd utan man står på isen skriker att åkarna ska sträcka mer på sig, ta mer fart, bättre flyt, upp med hakan, spänn överkroppen osv. Men så sätter man sig ner när man varit ifrån isen ett tag, skriver 1/2 sida om varje åkare och inser att de allihop faktiskt sträcker på sig mer, har fått bättre fart och flyt, lyfter hakan mer, har bättre spänning i kroppen i jämförelse med hur det var i höstas, i julas, i mars, för tre veckor sedan. Åkarna har blivit bättre och jag kan känna mig nöjd som tränare. Nu är det snart sommarlov från isen, till hösten tar vi nya tag!



På bilderna ser ni de flesta av mina åkare. Det är lite synd att jag inte har en bild på alla de åkare jag tränar. Det hade varit skoj =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar