måndag 1 juni 2009

Söndag 31 maj

Igår var det Mors dag. Min mor fick sin present redan i lördags då jag tyckte det var roligare om hon öppnade den hemma än hos mormor på själva Mors dag. Hon fick två små jordgubbstanter som man kan ha på bordet när man dukat till sommarfest. Jättesöta. Tyvärr har jag ingen bild på de små damerna men det kan jag ta en annan dag =)

Igår begav oss vi i alla fall till Svedala för att dricka kaffe och äta tårta hos mormor. Min mormor har en jättemysig trea och Jonas berättade att han inredde den i huvudet med våra grejor. Kul =) Tårtan som mor gjort var i alla fall god, kaffet kan jag inte svara för då Jonas och jag drack Coca Cola.

Här är en av alla bilder jag tog när vi var nere vid stranden i lördags. Om man tittar på horisonten ser man att den inte är alldeles vågrät. När jag upptäckte det som liten bestämde jag mig för att det var ett bevis för att jorden faktiskt är rund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar