torsdag 25 juni 2009

Bilder från Toscana

Som jag skrev i mitt förra inlägg skulle jag leta fram bilder från Toscana. Here we go:

På Colognoles restaurang fanns det två supersöta kattungar, endast 8 veckor gamla. Då den ena liknade en tiger döpte jag den snabbt till Tigris. Vad passar bättre ihop med Tigris än Eufrat?

Tigris.


Eufrat.

Ett par dagar spenderades vid poolen. Jag läste som jag berättat ut en del böcker, Jonas håller på med Duma Key även om vi är hemma igen sedan snart en vecka tillbaka. Jag tog en del bilder vid poolen som ni kan se nedan:


En gräshoppa vid poolen.


Jonas läser Duma Key av Stephen King.


Jag i poolens kalla vatten någon av de första dagarna.


Vi var ju runt i en del städer. Ni kan se ett par bilder nedan:

Jonas och jag vid lutande tornet i Pisa


Jag vid en brunn i den medeltida staden San Gimignano


Torget i Sienna där de har hästkapplöpningar. Hittar ni mig?


Jonas och jag på gelaterian i Firenze.


Det var en fantastisk vandringstur som man kunde ta uppe i bergen. Utsikten var underbar. Ni har sett en bild tidigare, här är en till:


Bild från treckingrundan i bergen.


Det blev ett långt inlägg men det är ju trevligt med bilder. Om ni klickar på fotoalbumet som jag har i högerspalten längst upp till höger så finns det lite fler bilder från vår resa. Ha en fin kväll. Kram

1 kommentar: