torsdag 4 juni 2009

Avslutningsgrillning

Idag har MKK haft sin årliga avslutningsgrillning, dock inte i Pildammsparken utan bakom Kockums Fritid. Vi hade tänkt att spela brännboll men det blev ingenting med det då det blåste alldeles för mycket. Åt grillad korv med bröd bara för att hålla värmen. Fick lite avslutningspresenter också. En gruppmamma hade plockat ihop en riktig sommarbukett med förgätmigej (min favorit), prästkragar och vallmo. Fick även finechoklad (70%-ig tror jag), en hjärtburk med Lindt-praliner och en termos. Termosen kommer att komma väl till pass nästa säsong när man är på tävlingar i kalla ishallar runtom i Skåne =)

Mina tävlingsåkare har endast två ispass kvar nu och de sista ispassen får ägnas åt att hoppa igenom alla hoppen, åka igenom sina program utan musik (har ingen ljudanläggning som är värd namnet på Kockums), göra alla piruetter de kan etc. Ingenting som är roligt utan det är endast underhållsträning. Trist, men vad gör man? Sedan väntar sommarlovet för dem, en del ska åka på läger, de andra får försöka hålla igång hemma. Jag brukar göra ett träningsschema för dem så det blir troligtvis ett sådant i år också. Kanske ska lägga ut det på bloggen så kan de kolla vad de ska träna på? Ifall de, mot förmodan, skulle göra av med det de får av mig. Jag får nog lägga det till höger på min blogg. Lägger jag ut det i ett vanligt inlägg blir det svårt att hitta när jag uppdaterar bloggen under sommaren.

Nu ska jag testa Bora bora-téet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar