måndag 21 juni 2010

Fredag 18 juni - måndag 21 juni

Det blev ingen kladdkaka i fredags. Jag har ju packat ner alla våra bakformar. Lite jobbigt att göra kladdkaka om man inte har någon form att lägga den i =) Däremot gjorde Jonas fläskfilé inlindad i bacon med ris till. Underbart gott! Vi gjorde ju ingen kladdkaka men däremot åt vi upp Merci-chokladen som jag fått av mina åkare och Jonas hade hyrt The Imaginarium of Doctor Parnasuss. En knepig film som jag somnade till efter ca 1,5 timme. Men då var det tydligen bara 20-30 minuter kvar så jag missade egentligen bara slutet. Märkligt att jag inte lyckades hålla mig vaken trots att Heath Ledger hade en av huvudrollerna ..? Jag antar att det var mysigare att ligga med huvudet i Jonas knä än att titta på film =)

I lördags åkte vi till Göteborg för min bästa väns bröllop. När vi anlände till hotellet vid 14-tiden upptäckte vi att vi hade packat ner två skjortor till Jonas, två slipsar, hans kavaj men inte hans kostymbyxor. Så det var bara att sätta sig på spårvagnen in till stan och leta efter byxor. Efter mycket om och men hittade vi ett par på MQ som var på halva priset. De satt perfekt och behövde inte ens läggas upp! Hur ofta händer det?! Väl tillbaka på hotellet blev det snabba ryck. Vi fick snabbt byta om och Jonas lyckades platta mitt hår. Det är han bäst på, bara så att ni vet =) På spårvagnen igen till Angered där bröllopsfesten skulle vara. Väl där mötte vi Maja och vi gick i samlad tropp in på Folkets hus runt 18.30. Föremålet för bröllopsfesten lös dock med sin frånvaro fram till ca 20.30, men när de väl gick in hand i hand var det så vackert! Min bästa vän klädd som brud tillsammans med den man hon ska leva med, otroligt känslosamt och jag blev alldeles tårögd. Jag fick inte tillfälle att prata med henne ordentligt på hela kvällen, men det är ju så det är. Alla vill byta ett par ord, ta tusentals bilder, etc, etc. Men det var skoj och numera kan jag bocka av kurdiskt bröllop på listan över saker man ska ha varit med om =) Jag har ingen sådan lista egentligen så det blir väl snarare att jag fyller på listan med saker jag varit med om.

Söndagen ägnades åt myspromenad i Göteborg, fönstershopping i Nordstan (vi var inte sugna på shopping sedan lördagens eskapader). Vi åt på Pizza Hut och sedan åkte vi hem. Väl hemma åt vi upp blåbärspajen Jonas köpt i veckan, möblering av lägenheten vi ska flytta till och massa mys i soffan där vi tittade på bilder från lördagens bröllop, lite tittande på fotbolls-VM och jag somnade i Jonas famn igen.

I morse var det tidig morgon då Jonas skulle vara på Svågertorp kl 04.30 i morse. Jag tycker verkligen det är skitjobbigt att Jonas är iväg. Jag räknade veckorna tills jag ser honom igen och det är 18 veckor!! Som tur är har jag en hel del att göra, men det är jättejobbigt och tårarna rann även denna morgon ...

Byxorna vi köpte var Jonas lite missnöjd med, men de kan inte ha varit helt fel då han packade ner dem i resväskan i morse för att ha med sig ner till Hurghada =)

Jag blir så sur över kommentarer på facebook där folk skriver till Jonas att han snart är hemma. Begriper de inte att han just rest hemifrån!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar