torsdag 17 juni 2010

Dorian Gray

Igår åt Jonas och jag kebabtallrik till middag. Inte bra alls =) men jag ska ju sätta igång att träna nästa vecka så det är nog lugnt. Efteråt gick vi till Hemmakväll för att hyra film. Jag fick ju syn på att Dorian Gray (baserad på The Picture of Dorian Gray) spelats in och fanns att hyra på dvd på Hemmakväll förra veckan när jag var där och botaniserade efter filmer Jonas och jag skulle kunna se under hans vecka hemma. Boken The Picture of Dorian Gray är en fantastisk roman. Den är skriven av Oscar Wilde och jag läste den förra sommaren (recension). Tyvärr kan man inte säga samma sak om filmen Dorian Gray. Det kändes som att man missat hela grejen med vad berättelsen egentligen handlar om och när man lägger specialeffekter för att Dorians porträtt ska "leva" så är det något som har gått jäkligt snett. Filmen är absolut ingenting jag rekommenderar, att skrapa på ytan på en så djup roman är snudd på att skända Oscar Wildes mästerverk The Picture of Dorian Gray. Nästa gång vi ser film denna vecka (troligtvis fredag kväll) får det bli Prinsessan och grodan. En Disneyfilm som jämförts med Den lilla sjöjungfrun kan inte vara fel =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar