fredag 6 augusti 2010

Flytten avklarad =)

Så var då flytten uppåt landet avklarad! Jag hade en hel massa människor med mig upp så sammanlagt var vi 6 personer i en fyrarummare under en veckas tid. Det blev en hel massa jobb när vi anlänt. Ommålning av trappan/hallen (som var röd) och vardagsrummet (som också var rött). När man kom in såg det ut som en bordell, nu är det dock vitt och ser istället ut som att man går in i en kyrka, starka kontraster =) Vardagsrummet blev lavendelblått/lilaaktigt. Det låter kanske inte supersnyggt, men jag lovar, det är det! Rummet är så pass stort att vi har har soffa, tv, tv-bänk, soffbord och alla våra bokhyllor i samma rum. Hyllorna står bakom soffan och där finns även en läshörna. Således har vi numera ett bibliotek alltså. Måste kolla med Ina och Sverker hur man märker olika bokgenrar, ni vet hcg och allt det där som finns på bibliotek. Det vore skoj tycker jag. Jag får bege mig till en av de hundra loppisar som finns här i krokarna och köpa gamla böcker som jag inte vill läsa. Så kan man klä bokryggen med en vit etikett och skriva hcg och allt det där. Det är lite oroväckande att jag som läser så mycket (och lånat så mycket böcker i mina dagar) inte kan fler etiketter än hcg.

Hallonen och vinbären är mogna i vår trädgård. Cecilia, jag ringer dig en dag om receptet på vinbärsgelé. Mors recept på muffinssmet, grundreceptet alltså, måste också ringas efter. Jag får kanske lite hemmafruvarning, men det struntar jag i. Gillar faktiskt att hålla på med sådana saker, tro det eller ej. Har ju till och med skurat trappan idag. Dock endast med Grumme, och det blev betydligt renare än tidigare.

Jag hade gärna slängt in lite bilder på vår lägenhet, men jag har varit av med min kamera sedan flyttlasset gick. Men jag fann den ikväll när jag kollade skridskoväskan. Imorgon blir det bildtajm!

2 kommentarer:

  1. Mycket bra jobbat min underbara!

    SvaraRadera
  2. Vad kul du hittade min blogg! Träningen går bra, är fortfarande i grupp 4 och ska inte bli uppflyttad (vad jag vet). Jag tränar för Anneli, Magdalena, Ella och Laco. Hur är det i Leksand?

    SvaraRadera