lördag 21 augusti 2010

Inte alls bra

Jag är ju supersämst på att uppdatera min blogg känner jag. Två veckor sedan sist, det måste det bli ändring på! Det händer ju dessutom en massa grejer hela tiden, men det är kanske därför det blir klurigt med uppdaterandet. Flytten gick ju bra som ni kunde läsa i mitt förra inlägg och jag har nu bott och jobbat här under två veckor. Isträningen satte igång förra veckan med ett dagläger. Fyra-fem timmar isträning per dag med alla åkarna var fantastiskt roligt. Denna vecka har jag hunnit börja lära två åkare sina nya program som de ska tävla med. Svansjön är det ena programmet och det andra är Sagan om ringen. Bra musik båda styckena =)

I veckan var Jesper och Simon på besök (två av mina åkare från Malmö). Det var riktigt skoj!! Lägenheten blir verkligen levande när man får besök och jag känner att den är som gjord för det. Eller så är det bara det faktum att jag behöver sällskap, haha. Jag har ju än så länge mest hunnit träffa alla åkare och föräldrar i klubben och mina grannar, men det är på tiden att jag börjar hitta folk att lära känna lite. Har man bott här i två veckor och lärt sig hitta överallt så bör man väl kunna hitta nya vänner också, eller hur?

När Jesper, Simon och jag stod i kassan på Ica kunde vi inte undgå att höra pensionärernas samtal bakom oss. De stod och kommenterade rubrikerna om Victoria och Daniel på Aftonbladet och Expressen. Den ena rubriken var att det var kris i deras äktenskap och den andra att de skulle ha barn. De stod och orerade högt om att båda rubrikerna kanske var sanna med tanke på att det ju gått två månader sedan de gifte sig. De lät precis som Jonas och jag när vi står i kassan i mataffären. Himla skoj, jag skulle bett om deras nummer för de verkade verkligen vara sköna människor =)

Igår kväll var vi i Bollnäs för testtagning (endast två timmars bilfärd ...) och det gick galant. En ny minior A, en ny ungdom B och två nya minior C blev resultatet! Det firades med sofapizza och ett glas coca cola framför tv:n när jag kom hem. Dagarna med Jesper och Simon har resulterat i lite dålig hy och vågen kliver jag inte upp på förrän på måndag. Coca Cola, tacos, pizza och spaghetti och köttfärssås är vad vi har ätit dessa dagar. Vikten klarar väl sig det är mer min hy jag blir orolig för ... Hemmaspa ikväll kanske? Jo, det blir det.

Jag vet att jag har lovat bilder här på bloggen och jag har ju funnit min kamera. Men var är kamerasladden när man behöver den ...?

1 kommentar:

  1. Hej Li, kul att se dig på min blogg igen :-) Jag tänkte på dig häromdan och hoppades att det var ett gott tecken att du inte uppdaterade bloggen - att du hade fullt upp med roliga saker! Har LC-tjejen kontaktat dig? Annars ska jag påminna.

    Kram från Karin

    SvaraRadera