söndag 12 juni 2011

10 dagar i Skåne

Jag kom nyss hem efter långvisit nere i Skåne. Jag åkte ner förra torsdagen och dagen därpå samt lördagen ägnades åt pojksammandrag på Kockums Fritid i Malmö. Lördagskvällen spenderades på Odd Fellows i Trelleborg där jag var med på överrasknings-60-årskalas. Himla kul faktiskt =) Jonas var ju kvar nere i Trelleborg sedan han kommit hem från sin sejour i Schweiz så vi umgicks en del söndag till lördag. Vi lunchade ute en del, hann med en årlig tripp till Swedala outlet, en sväng inom Energia på Limhamn och så klart fick Jonas sina (något försenade) födelsedagspresenter. I torsdags och fredags var jag på två studentfiranden. Ett i Trelleborg där Jonas hängde med och ett i Malmö. Båda studentskivorna var mysiga och jag fick pratat med gamla vänner och bekanta. Igår hann jag med en glass ute i St Beddinge men även middag med mina föräldrar hemma i Gislöv. Det är alltid kul att vara nere i Skåne och ambitionen är alltid att hinna med att träffa så många som möjligt, så är det en omöjlighet. Det får bli till nästa gång, det ska nog hinnas med en sväng till Skåne till i sommar =)

Bild lånad här.

Raps, pileträd och stark vind. Skåne i ett nötskal =)
Pileträd är en vanlig syn i Skåne och är verkligen ett favoritträd hos mig. Dessutom gick jag på Pilevallskolan hela låg- och mellanstadiet (passande va'?) innan det var dags att börja högstadiet på Köpingeskolan, som tyvärr är nedlagd.

3 kommentarer:

  1. Vaddå blåser, klämmorna i håret blev kvar när vi var ute och tog vår dagliga lunchpromenad. Brosjödal hade/skulle ha avslutning och hade satt upp en tipspromenad. Var tvungen att tjuvtitta för att se hur pass lätta frågor man valt. Alltför lätta för ett proffs som mig. Varför skall alltid ganash finnas med på alla tipspromenader, tror inte att någon unge har missat var denna finns.

    SvaraRadera
  2. Ganasch är väl alltid med på tipsrundor som hästsällskap anordnar? =)
    Haha =) du är så ödmjuk ibland, undrar var jag fått min ödmjukhet ifrån om du läser mitt nya inlägg angående spel ;)

    SvaraRadera