tisdag 14 juni 2011

3 favoritlåtar att träna till

Bild lånad här. Här kan ni även se musikvideon =)

Nu kan jag ju i princip inte träna till musik, eller rättare sagt, jag lyssnar inte på den i så fall då jag koncentrerar mig på vad jag ska göra. Däremot har jag lite favvolåtar att lyssna till när jag kör bil och jag tycker nog att det är likvärdigt med bra träningsmusik =)

I min första bil (en grön Toyota Corolla) hade jag ingen cd-spelare i utan endast kasettbandspelare. Och eftersom detta var i början av 2000-talet hade vi av förklarliga skäl inte så många kasettband hemma, utom ett. Roxettes album Joyride från 1992! Detta band smugglade jag med ut i min bil och spelade på högsta volym varje gång jag skulle köra en längre sträcka, det vill säga minst 15 minuters körtid. Min mor hade andra band hemma med Beatles på, men de nådde aldrig upp till Roxettes kaliber vad gällde bilmusik. Detta kasettband ledde också till att när jag bytte bil till en Honda Logo, men cd-spelare i, så sörjde jag så mycket att inte kunna lyssna på kasettbandet med Roxette utan jag gick iväg till skivhandeln och köpte albumet på cd. Jag hävdar fortfarande att detta album är det bästa jag har i min ägo och favoritlåtarna är Joyride, The big L och Fading like a flower. Jag är ett Beatles-fan och Bon Jovi-fan också men deras skivor ligger inte i min bil och jag spelar dem endast hemma.

Annan bra musik att köra bil till är favoritlåten för tillfället som ligger på listettorna. Just nu är det Om sanningen ska fram och The Lazy Song.

2 kommentarer:

  1. Till minnet av en regnig natt med Millas mirakel är en sådan bra billåt som bara skall spelas på högsta volym.
    Håller annars med att Joyride är ett riktigt bra album. Sedan är jag både Beatles och Björn Skifs fan och lyssnar gärna på hårdrock i bilen.

    SvaraRadera
  2. Jag får kolla Till minnet av en regnig natt då =) Hårdrock i bilen är bra men Joryide smäller alltid högre även om jag lyssnat en hel del på Bon Jovi i bilen också. Fast Bon Jovi kanske knappats kan kallas för hårdrock :p

    SvaraRadera