onsdag 1 juni 2011

Sommarträningsscheman

Har suttit hela kvällen och jobbat med åkarnas individuella sommarträningsscheman. Det tar sin lilla tid och jag var inte medveten om att klockan redan var 00.27! Jag ska ju upp imorgon (idag) och vara tränare på morgonen. Eller ja, vi ska spela brännboll med ishockeyn och äta glass. Så det blir väl inte alltför jobbigt =) Vi får se om takterna sitter i fortfarande så att jag kan få iväg bollen med det runda slagträet. Det var trots allt en del år sedan jag spelade brännboll. Springa kan jag dock fortfarande så det blir nog lite helvarv. Tänkte satsa på att vi ska få stilpoäng imorgon så säkrast att jag värmer upp min dubbelaxel, det är ju mesigt att bara göra kullerbytta in ;)
Så här kan ett sommarträningsschema se ut (se bild) och det är detta jag har jobbat med ikväll. Schemat börjar gälla denna vecka och håller på fram till och med vecka 31. De har dock skickat in sina sommarplaneringar med lägervistelser och semestrar så då behöver de inte bedriva någon träning på egen hand. Lägervistelser är ju fullspäckade med träningar (5 per dag), när de har semester är de helt lediga från träning. Det är viktigt att de får återhämta sig ordentligt =)
Jag är klar med 3 st så har väl ca 20 kvar som jag får fixa klart under morgondagen.

1 kommentar:

  1. Det var en hel del år sedan vi spelade brännboll på konståkningslägerna i Tyringe. Det var mest markservice för min del, men lite annat hann vi oxå. Amadeus gillade skogspromenaderna bara vi inte gick för nära källan. Gott vatten som vi hämtade hem till husvagnen i tomflaskor.

    SvaraRadera