tisdag 29 januari 2013

Örebro

I helgen var det A-DM i Örebro och eftersom jag endast hade en åkare med på tävlingen så övertalade jag Jonas att följa med och det gjorde han. Majken hade tävlat klart för lördagen redan vid 10-11-snåret så efter det begav jag mig till hotellet och så gick Jonas och jag flera timmar på stan. Örebro är en riktigt mysig stad med ett stort centrum med mycket butiker. Vi blev positivt överraskade över att alla människor vi stötte på var otroligt gästvänliga och trevliga var vi än kom. Denna helg var det dessutom en massa knallar i centrum, vilket kan ha bidragit till den uppsluppna stämningen. Jonas fick sitt lystmäte i shoppingväg inne på Johnells och jag fick handlat lite småsaker som jag behövde. Var inne i Dansshopen och letade balettmusik, men de hade ingen så det får nog bli att jag köper via nätet istället. Lunch åt vi på Efesos (en grekisk restaurang) och maten var utsökt god och åter igen, fantastiskt trevlig personal! På kvällen mötte vi Majkens familj och de tjejer som vi i Brinka skickat på domarutbildning till Örebro så vi var ett gäng på 10 personer som åt på Bells. Ett litet missöde av personalen som spillde ut drickan för några av oss i sällskapet gjorde att de bjöd hela vårt sällskap på all dricka. Shysst deal och en fin gest.
Söndagens tävling för Majken gick betydligt bättre än lördagens kortprogram. Det syntes på Majken att hon hade bestämt sig för att göra bra ifrån sig och det gav utdelning i form av 4 poängs personbästa och hon klättrade två placeringar.
Brinka hade ytterligare två tävlingsgäng denna helg. Ena gänget var i Uppsala och de skötte sig fint där under ledning av Isabelle. En andraplats, två femteplaceringar och en delad 8e-plats blev resultatet. Som vanligt räknar jag placering som pallplats när det är stjärntävlingar så är nöjd med dessa resultat.
Tredje och sista gänget var i Östersund och en av våra tjejer åkte upp redan på fredagen för att testa basic 3. Tredje gången gillt och nu klarade hon den. Detta resultat innebar ny tävlingsklass och dessutom är hon klar för Junior B1 nästa säsong och får tävla med två program! Inte nog med att hon klarade basic 3, på söndagen tävlade hon och satte säsongsbästa med ca 7 poäng och slutade på en tredje plats (klubbtävling). Vår kille gjorde om sin bedrift från Leksand där han slog samma kille i Östersund igen genom att vinna på sina programkomponenter. En tjej debuterade i ungdom B13-klassen och fick runt 16 poäng. Riktigt bra, med tanke på att de flesta när de debuterar i denna klass brukar landa på mellan 10 och 15 poäng.
Det var samtidigt stjärntävling i Östersund och en av våra miniorer fick en femteplats + specialpris för total split, riktigt skoj för henne. En annan miniortjej åkte också bra men det räckte inte till placering. Den tar vi nästa tävling istället =)
En riktigt intensiv tävlingshelg och jag var alldeles slut när Jonas och jag kom hem i söndags eftermiddag. Även om jag "bara" var i Örebro så tänker man på hur det går för de andra åkarna på de andra tävlingarna och man är så inne i allt att när man väl slappnar av så känner man hur mycket tävlingar tar på krafterna. Denna helg är det KM i Sandviken, men jag kommer inte vara där, det är tävling i Leksand nästa helg nämligen.

1 kommentar:

  1. Nej nej det är inte Sally! :) Det är en tjej som heter Nina :)

    SvaraRadera