torsdag 31 januari 2013

TV-serier

I och med att jag pendlar till Sandviken har jag fått ett stort behov av att följa tv-serier. Jag fick Downton Abbey i julklapp första säsongen och den följdes upp av andra säsongen i födelsedagspresent. Enda problemet med denna serie är att det är så få avsnitt i varje säsong. Säsong 1 - 7 avsnitt, säsong 2 - 8 avsnitt. Säsong 3 är väl ungefär samma, men man får ett "extra" avsnitt i och med att de gjort ett julavsnitt. Säsong 3 har släppts på dvd så i februari ska jag införskaffa denna. Hoppas verkligen att de gör en säsong 4 också, hittar ingen säker information om det.

Bild lånad här.

I alla fall så har jag funnit en sida på nätet där man kan streama tv-serier. Sjukt bra! Så nu kan jag ta tag i alla de serier som "alla andra" ser på och pratar om. Såg de första två avsnitten av Revenge i veckan och det är väl ingen jättebra serie, mer bra som tidsfördriv och tankeflykt. Och så kan jag se de tv-serier som jag börjat följa på tv de senaste två åren, men gav upp att försöka sitta vid tv:n vissa tider i veckan och stå ut med all reklam ...Vill ni ha länken så säg till =)

2 kommentarer:

  1. Jag älskar alla de danska tv-serierna; Mordkommisionen, Bron, nu senast Dicte som nog finns på TV4 Play. Jag och Kata såg en del av Revenge -precis som du säger - ett bra tidsfördriv men inte kanon.

    SvaraRadera
  2. Downton Abbey är bra. Från Lark Rise tilll Candleford var en serie vi båda tyckte om. Lite konstigt att se Robert Timmins (Brendan Coyle)från nämnda serie som betjänten John Bates i Downton Abbey.

    SvaraRadera