lördag 18 april 2015

Ångmopp

Så har jag också fått testa ångmoppen som vi fick hem förra veckan. Jag var i ishallen hela förra söndagen när Jonas gick lös hemma med ångmoppen. Det blev riktigt bra och igår (eftersom det var fredag och jag alltid städar på fredagar) så fick jag prova den. Den var hur bra som helst! Lätt att använda, använder minimalt med vatten (5 dl) och govlen blev riktigt rena. Sjuk känsla att gå barfota iår kväll och ingenting fastnade under fötterna. Nu låter det som att vi har otroligt smutsigt hemma, men det har vi inte, vi har bara aldrig haft så rent som nu.

Denna ångmopp blev det, vi köpte den från Groupon, enda minuset är att sladden är kort, men det kan vi leva med när den är så bra. Återstår dock 9 redskap att testa, än så länge har vi bara torkat golven med den.
Bild lånad här.

Idag har vi hunnit med att köpa en mikrovågsugn, den gamla vi hade hade börjat låta konstigt + att det av någon oförklarlig anledning var vätska på botten i den, så det var verkligen på tiden. Det sjuka är att det gick från en dag till en annan så att ena dagen fungerade de perfekt, inga konstigheter alls, till att dagen därpå började låta konstigt och dagen efter det var det vätska på botten i den. Det blev en mikrovågsugn från Samsung och det märks att vi nog behövde en ny mikro då vi blev barnsligt glada över att vår nya har tidsfunktion på displayen när den inte används så att vi numera har en "klocka" i köket.

Tog en skärmdump av mikron på en bild på nätet, blev inte lika bra som när jag tog bilden på ångmoppen ovan. Bilden är i alla fall från Elgigantens hemsida.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar