lördag 11 april 2015

Lördag

Dagen idag började lite knepigt, jag kände mig verkligen inte på topp och att det var mulet ute gjorde inte saken bättre. Men efter regn kommer solsken, rättare sagt kom det i alla fall solsken utan att det regnade så Jonas och jag begav oss till Bernö för inhandling av växter till trädgården. Jonas har varit snabbare än jag denna gång, så alla bilder kan ni se på hans blogg, där han dessutom skrivit utförligt om allt som planterades idag. Jag hjälpte mest till med att heja på Jonas och hämta saker åt honom och till slut gick jag in och bakade chokladmuffins som vi kalasade på i soffan framför Netflix och serien Homeland.

Imorgon blir det full rulle i ishallen med de sista träningarna för säsongen, testträningar inför måndagens testtagning i Leksand, våravslutning och sista handen läggs vid Mathildas två olika program som vi gjort under denna vecka. På måndag är det som sagt testtagning i Leksand och efter det väntar en veckas träningsuppehåll för åkarna innan eftersäsongsträningarna sätter igång.

Måste skryta lite om två av mina åkare, Axel och Stina. De har varit i Skellefteå sedan förra söndagen och tränat med konståkningsklubben där för att de var inbjudna att deltaga i deras isshow. Idag var det således isshow i Skellefteå och i Norran (lokaltidningen i Skellefteå) hade de med ett reportage inför isshowen. Det roliga är att de benämner mina åkare som att de står för fart och glädje, det gör mig oerhört stolt!

Fick bilden på artikeln skickad till mig från Ingrid, mamma till två av Skellefteås konståkare och det är hos dem Axel och Stina bott under veckan. Hoppas ni kan förstora bilden och läsa hela artikeln. Axel och Stina syns på två bilder =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar