söndag 19 april 2015

Fixat med telefonen

Min telefon har inte synkroniserat med min e-post på ett par veckor. Så skönt att inte få alla mejl på direkten och istället får man dem först när man startar datorn, ett stressmoment mindre. Enda nackdelen jag har haft med detta är ju att andra "systemfunktioner inte fungerar" då heller så bilder som jag tar med telefonen säkerhetskopieras inte alla gånger och det är en aning dumt. Så nu under förmiddagen har jag roat mig med att radera bilder som synkroniserats för att generera plats för telefonen att synkronisera så nu får jag mejlen i telefonen igen. De senaste veckorna när jag inte har haft det har även upptäckt att man kan stänga av synkroniseringen och då fungerar ändå säkerhetskopieringen. Det är för- och nackdelar att ha mejlen i telefonen. Fördelen är ju att man snabbt kan svara på folks frågor, men nackdelen är just det att alltid vara tillgänglig. Men när tekniken inte riktigt har fungerat de senaste veckorna, har jag märkt att jag blir mer i nuet och inte har tankarna på annat håll stup i kvarten. Ett exempel på det är att jag har fått ro att läsa böcker igen och just nu läser jag Tiden där emellan av Maria Dueñas.

Tiden där emellan handlar om Sira som i 30-40-talets Spanien/Marocko förlorar allt och öppnar en syataljé på inte helt lagliga grunder för att kunna betala av sina skulder. Jag har inte kommit så långt ännu, men än så länge gillar jag den skarpt och rekommenderar den varmt. Jag kom snabbt in i den och jag njuter varje sekund jag har möjlighet att sitta ner och läsa den. Inhandlad på Pocket Shop, bokhandeln som väcker mitt habegär varje gång jag kliver in.
Bild lånad här.

I alla fall (ber om ursäkt för sidospåret) så nu när jag har raderat bilder har jag även plockat upp en hel del bilder från säsongen 2014-2015 som Maya har tagit och så har jag satt samman ett kollage med Brinkas konståkare från tävlingar och träningar. Jag gör sådana kollage lite då och då och här kommer alltså mitt senaste:

Smidigt att göra kollagen på nätet, visserligen får man en vattenstämpel på, men å andra sidan vet man ju vilken hemsida man gjort kollaget på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar