onsdag 15 april 2015

Testtagning Leksand

I måndags eftermiddags åkte jag till Leksand för den sista testtagningen för säsongen. Jag hade inte så många åkare som testade, men de få som testade gjorde bra ifrån sig. Inte alla som klarade sig, men jag är ändå nöjd med deras insatser. Åkaren som jag gjort program till under förra veckan klarade fritest 4, en av de högsta testerna man kan klara som konståkare och nu är hon A-åkare fram till seniorålder. Så klart ska hon ändå fortsätta att utvecklas, hon är trots allt endast 11 år gammal. Men fritest 5 och 6 som också finns att klara som konståkare i Sverige, ligger nog en bra bit fram i tiden. Det krävs att man klarar vissa hopp och får en viss poäng på tävlingar för att klara dessa tester, men då är man på minst nationell elitnivå.

Jag hade en åkare som hade åkt hela vägen från Östersund för att testa i Leksand som jag coachade. Tre timmars skridskoåkning på i söndags gjorde sitt till och hon blev godkänd på basic 4. Som tack hade hon köpt en påse av Lindts chokladkulor som Jonas och jag mumsade på under måndagskvällen. Så allt som allt en bra dag. Denna vecka har mina konståkare träningsfritt för att nästa vecka sätta igång med eftersäsongsträning med fysträning i Sandviken och isträning i Gävle. Så denna vecka har jag endast administrativa saker för mig, lite möten och lokalbokningar. Skönt att ha kvällarna fria och under eftersäsongen kommer jag att hålla helgerna fria från arbete, det blir mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar