söndag 24 januari 2016

Helgen

Som jag skrev i mitt förra inlägg så blev jag förkyld denna vecka. Nu i helgen skulle jag egentligen varit på tävling i (vad jag tror) är Sveriges kallaste ishall, Testebovallen i Gävle. När jag vaknade på lördagsmorgonen hade jag mer ont i halsen än tidigare under veckan och dessutom lite feber. Jag kollade inte om jag hade feber, men jag kände mig väldigt varm. Så jag ringde min tränarkollega Rasti och frågade om han kunde ta hand om mina flickor. Det kunde han och jag fick skicka tekniska detaljer via sms till alla mina flickor. Jag följde tävlingen via nätet mellan mina nysattacker + att jag fick sms-uppdateringar av åkarna och föräldrarna. Jag måste ändå ha gjort ett bra jobb eller vad sägs om detta resultat:

Junior A damer - brons och personbästa (totalt 4 deltagare)
Junior B2 damer - sjätteplats med level 2 i stegsekvensen (!) och sjundeplats
Ungdom B15:1 - vinst och personbästa och femteplats med personbästa (totalt 7 åkare)
Ungdom  B15:2 - fjärde plats + åttonde plats med personbästa (totalt 17 åkare)
Ungdom A13 flickor - vinst och personbästa (totalt 8 deltagare)

Resultatlistor kan ses här.

Idag har varit en mer produktiv dag hemma. Jag avstod att åka in till Gävle idag också med tanke på min feber igår, men jag har hunnit med en hel massa saker hemma. Schema för våren, telefonmöte med distriktet, promenad med Jonas utomhus. Det var riktigt fint väder idag och kändes som plusgrader. Riktigt skönt att komma ut från huset en halvtimme för frisk luft. Jonas och jag har även lagat mat ihop och även sett första avsnittet på en ny serie, Penny Dreadful. Lite blodig och med en del hoppa till-scener så får se om vi fortsätter att se serien eller inte. Den finns på HBO Nordic och v har en månads provomgång innan vi bestämmer oss om vi ska behålla det eller inte.

Bild lånad här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar