söndag 3 januari 2016

Uppdatering

Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera min blogg, men plötsligt händer det. Har en tendens att alltid vilja "börja om" varje gång jag är lite ledig och det har jag ju varit nu under jul och nyår.
Julen 2015 spenderades i Trelleborg med familj och släkt. Resan söderut gick bra med mise i Jonas knä och när vi kom till Trelleborg, en överlycklig katt som var i baksätet och stod upp för att kunna se ut att vi verkligen var framme efter ca 9 timmars bilresa, en syn som Jonas och jag sent kommer att glömma. Vi inhandlade de sista julklapparna på Valen och i Trelleborgs centrum på lilla julafton. Jag vet, lite sent, men jag stukade foten under luciahelgen och var tvungen att vila en hel del så det gjorde att jag inte kunde springa i affärer som jag brukar göra. Visst kan man shoppa via nätet, men det är inte riktigt jag .. Julafton firades i Gislöv och så även juldagen. Annandag jul var vi i Eslöv hos Jonas bror med familj och på hemresan hade vi med oss Linda och Jörgen som firade nyår med oss i Sandviken. Riktigt trevligt att ha dem här och det börjar bli lite av en nyårstradition att fira med dessa vänner. Det gjorde vi redan när vi bodde i Skåne och det är roligt att de tar sig tiden att åka upp till oss i Sandviken. De åkte hem den 2 januari så dagen idag (3 januari) har vi varit lediga på riktigt. I alla fall jag. Jonas har jobbat med planering av vårterminen för sina elever, men jag har för en gångs skull tagit mig tid att vara ledig på riktigt. Har läst en av mina Språktidningen som kom innan jul, har bara en kvar nu som jag fick i brevlådan under veckan. Jag har även hunnit med ett par maskiner tvätt, kollat på Downton Abbey (som jag ser om) på Netflix, sett nya avsnitt av Modern family (ny säsong!) med Jonas, kelat med katten, städat hela huset och bara "varit". Så skönt! Nästa vecka blir fullspäckad med förberedelser inför A-DM i Örebro och testtagning i Gävle.
Nytt år, nya möjligheter och jag vet hur jag vill att mina 366 dagar av 2016 ska vara. Heja 2016!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar