onsdag 21 januari 2009

Min födelsedag


Idag fyller jag år och ingen snö i sikte.... Det brukar alltid vara lite snö lagom till min födelsedag, men tydligen inte i år. Fast vad gör väl det att det inte är snö när det är å härligt väder i alla fall idag. Solen skiner från en ljusblå himmel, vita moln seglar förbi, det verkar inte blåsa heller trots att jag bor på Limhamn. Solen är sådär ljust gul som den bara är på vintern och luften är så där lite lagom kall så att när man kommer inomhus så är ens kinder lite lagom röda. Man ska verkligen inte klaga.
I morse väckte Jonas mig med tänt ljus, present och sång. Sången var sådär lite morgontrött som födelsedagssånger ska vara när man väcks på sängen. Fick nästan lite flashback till när jag bodde hemma och Mor och Håkan väckte mig med sina morgontrötta stämmor. Men det är precis så det ska vara tycker jag. Jonas födelsedagspresent var ett presentkort på en spabehandling!! Det finns massor att välja på! Om ni förstorar bilden så kan ni läsa om de olika behandlinarna. Dock är jag inte så kinky att jag väljer chokladmassagen utan jag kommer att hålla mig till en peelingbehandling. Det ska ju vara bra att göra en peelingbehandling inför solsäsongen. Så när ska jag pricka in behandlingen för att få snyggast bränna =)
När jag kom hem idag hängde det en bukett blommor på dörrhandtaget. Jonas och jag skojade igår kväll om att jag gärna ville ha ett blommogram så jag var lite förvånad. Men när jag läste kortet var det från Mor, Håkan och Amadeus. Håkan har alltså kört in till Malmö med en rosbukett till mig idag. Supergulligt av dem och rosorna är superfina!!

2 kommentarer:

  1. Grattis Li!

    Kan ju inte motstå en inbjudan till någon annans blogg :-)

    Vet du, att jag planerar för fullt min födelsedag (blir 40 i mars) och då ska jag bjuda ett gäng tjejer (nåja, de får betala en del själva) på spa i Ystad där en behandling ingår, och just chokladinpackning verkar vara ett poppis val!

    Hurra, hurra, från Karin (Katarinas mamma)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, Karin =) Jag har lite tid på mig att bestämma mig för choklad eller vanlig skrubb. Men jag har ju aldrig varit på spa så då lutar det åt en "vanlig" behandling. Min Mor var på spa i Ystad för ett antal år sedan. I flera veckor fick jag känna på hennes lena mage, tror det var en lerinpackning hon gjorde.
    Hälsa Katarina. Kram Li

    SvaraRadera