söndag 18 januari 2009

Söndagsfix

Träningshallen i morse mellan 08.15 och 10.30. Eftersom det är Gudrun Lindmarks trofé inne i Isstadion denna helg så fick jag hoppa in och ta de grupper som inte våra huvudtränare kunde träna. Alltid skoj att få förtroendet för det =)



Sen var det raka vägen hem och iväg till IKEA. Min sambo var väl inte så sugen men jag fick med honom i alla fall. Inhandlade en ny sprayflaska till köket, lite ljus, en miniväxt och en badrumsvåg.

Eftersom det är söndag idag så innebär det bakdag. Vi har ett perfekt recept som ger tre bröd. Allt tar endast en timme då bröden inte behöver förjäsas innan de sätts in i ugnen.









Jag är så snygg i mina gråa mjukisbyxor...




Klara!!
Jonas och jag är så jämställda så att vi delar på brödbak-andet. Jag smular jästen, Jonas värmer vattnet, jag rör ner mjöl i degen tills jag är trött i armen, Jonas fixar det sista, jag knådar degen och formar till bröd, Jonas fixar så att bröden blir snygga, in i ugnen, jag tar ut dem och penslar dem med varmt vatten. Jonas diskar undan det sista =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar