torsdag 19 februari 2009

Testtagning

I tisdags hade vi testtagning i Träningshallen. Klockan 17.45 var jag på plats och mötte mina åkare. Resultatet när klockan var 20.30?
1 klarade båda grundtesterna
2 klarade både fri 1 och basic 1
1 klarade basic 2
2 stycken testade fri 2 men åkte ut efter axel och liggpiruett (svenska teststystemet i konståkning)
Jag är som alla svenskar något fixerad vid statistik även om jag inte alltid tycker att det säger någonting. Men ser man på testtagningen procentuellt så hade jag 4 åkare av 6 möjliga som klarade de tester de var uppsatta på, dvs 66%. Eller 6 tester klarade av 8 möjliga, dvs 75%.
En bra testkväll var det i alla fall och jag är supernöjd med dem alla. Nästa gång det är testtagning blir i april. Bara att träna vidare. Men innan dess är det dags för Vårflippen i Kirsebergs ishall. 7-8 mars närmare bestämt =)

2 kommentarer:

  1. Trist att det blir tävling på Kirseberg. Usch, saknar INTE alla de helger man har frusti häcken av sig runt om i Sveriges ishallar. Höör tar priset. Jag var sjuk i en hel vecka efter en tävling där!!! Trevlig helg:)

    SvaraRadera
  2. Höör är kall, men jag minns en gång när de lagt DM i Lund *brrr* Eller de helger jag gått tränarutbildningar uppe i Osby. Då lade de all praktik på is i en ishall i Glimåkra, som du vet rör man ju inte så mycket på sig när man går tränarkurser... Men Kirseberg är väl varmare än vår träningshall bakom Isstadion? Får intala mig det kanske ;0)

    SvaraRadera