söndag 22 februari 2009

Söndag

I morse när jag gick upp hade all snön från igår regnat bort. Igår kväll när vi gick till Hemmakväll snöade det ymnigt och Jonas testade (som alla pojkar) om snön var kramig nog att göra snöbollar. Det var den =) Vi hyrde Mean Girls och egentligen var det väl mest jag som var sugen på att se den men några skratt fick man trots att filmen ha några år på nacken. Det som var ironiskt i filmen med tjejernas beteenden mot varandra 2004 är dock tyvärr realitet idag. Men, men... Kanske bäst att skratta åt det i alla fall...

Vi har dock varit väldigt produktiva idag trots att vi inte kom ur sängen förrän vid 11.30 och frukost vid 12.00 (var väl den sena fredagskvällen som spökade). Jonas har hunnit sy i en knapp i sin rock, vi har hunnit med ett besök på Malmö Stadsbibliotek där jag lånade Hundra år av ensamhet, skriven av Gabriel García Màrquez. Sedan var vi på Maxi ute i Västra hamnen och veckohandlade. Lagade god middag (fläskflié och potatisgratäng) med examensvin till, Selvarossa, som var supergott. Producerat i Italiens stövelklack. Tack, Lina, Lindsey och Annika =) Efter middagen har vi gjort bröd, som alla andra söndagar, och nu ligger Jonas på soffan med ett glas vin och tittar på Sporten på TV4. Vad gör jag? Uppdaterar bloggen på våra läsares inrådan! Kram till alla =)

Får se om jag börjar läsa Hundra år av ensamhet ikväll, har hört att den ska vara ganska tung. García fick Nobelpriset i litteratur 1982, fantastiskt årtal så det bådar gott även om just Hundra år av ensamhet är från 1967.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar