tisdag 3 mars 2009

Go cart

När Jonas fyllde år förra året köpte jag ett presentkort på minimoto i Malmö. Tyvärr har vi varit av med det så vi har inte kunnat genomföra upplevelsen. I vilket fall som helst hittade vi presentkortet i förra vecka och såg att utgångsdatum var den 26 februari. PANIK!! Eller, kanske inte riktigt. Jag ringde upp företaget som har minimotorcyklar och bokade in en tid den 24 februari. Inga problem att komma dit trots att de på presentkortet rekommenderade att man bokade tid 4 veckor innan.
Jag hämtade upp Jonas efter skolan och vi körde ut i Malmö hamn för att åka minimotorcykel. När vi väl var där visade det sig att instruktörerna föredrog om vi körde go cart istället då ingen av oss har någon vana vid varken moped eller motorcykel. Jonas och jag var med på noterna och bytte om till ruskigt snygga (?) overaller (se bild).
Efter ett par övningsvarv fick vi upp ångan något. Jag lät så klart Jonas vara snabbast i de loppen vi körde, det var ju hans födelsedagspresent =)

1 kommentar:

  1. Ha, ha får väl höra med Jonas om det verkligen var så att Du LÄT honom vinna

    SvaraRadera