söndag 29 mars 2009

Bob Dylan - Never ending story på Malmö Arena

Igår var Mor och jag på Arenan och såg Bob Dylan live =) Det var en riktigt bra konsert och jag var så lycklig över att det var levande musik på klassiska instrument. Dylan spelade också med på sitt lilla munspel, fantastiskt instrument om man kan spela på det =) Dylans röst är verkligen speciell, väldigt hes och raspig så det är lite svårt att höra vad han sjunger ibland, men dock en helt fantastisk upplevelse. Kan man säga att Bob Dylan är en levande legend? Jag tycker det!

Självklart inhandlade souvenirer i form av var sin t-shirt till Mor och mig. Mors t-shirt är brun med ett riktigt coolt tryck av Bob Dylan i cerisrosa, min är lila med svart tryck. Inte Bob Dylan-bild på min men en gammal bil. Kan väl ta ett foto där jag har t-shirten på så ni kan se =)

1 kommentar:

  1. Bob har turnerat oavbrutet i över 20 år och kallar sin tune "Never ending story".
    Visst han är en legend, som i 50 år har inspirerat många, hans raspiga amerikanska accent är emellanåt svår att greppa, men sammantaget tycker jag att det är fantastikst att precis som Du få uppleva avskalad musik när den är som bäst.

    SvaraRadera