tisdag 31 mars 2009

Ett varv i Pildammsparken

Som jag skrev igår har jag ju blivit sugen på att träna igen. Så idag begav jag mig till Pildammsparken =) Först uppvärmning och sedan sprang jag ett varv runt den stora dammen. Det är endast 1,5 km långt, förutsatt att man springer rätt. Jag sprang givetvis fel två gånger... Första gången fick jag för mig att man skulle springa rakt fram efter att man rundat vattentornet. Fel av mig, man skulle hålla högervarvet. När jag närmade mig parkeringen såg jag att det fanns en stig att springa vidare på utan att man sprang över parkeringen. Fel igen, hade jag fortsatt att springa på stigen hade jag sprungit rakt ut i dammen så jag fick vända tillbaka och springa över parkeringen. Allt som allt tog det hela ca 8 minuter. Nästa gång ska jag springa snabbare, ska nog inte vara några större problem då jag vet var jag ska springa nu =)

Efteråt gjorde jag massa situps, rygglyft, pushups och magbrännaren. 30 s x2 och 20 s x 1 på varje övning. Det är samma som mina åkare får göra. Inga problem, så i fortsättningen har mina åkare ingen anledning att klaga över att träningen är jobbig. Om jag kan fixa det trots att jag inte tränar lika många dagar i veckan som de gör så är det inte så jobbigt.

Jag får se hur mycket jag orkar träna men mitt mål är 3 dagar i veckan. Ska man vara snygg till bikinisäsongen får man ligga i. Tre gånger i veckan är egentligen inte så mycket men man måste ju börja någonstans. Jag meddelar när jag kan skönja magrutorna igen ;0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar