måndag 30 mars 2009

Träning

När jag skulle träna mina åkare i lördags blev jag så sugen på att hoppa något dubbelhopp. Helt otroligt egentligen, jag gillar inte att hoppa. Men... Jag hoppade alla enkelhoppen och sedan tog jag sats för en dubbel-salchow och... Jag klarade den!! På första försöket, helt galet. Så jag var tvungen att hoppa en till, som jag också klarade!! Visserligen har salchow alltid varit mitt favorithopp tillsammans med ögel, men att jag klarade två stycken av två möjliga kändes riktigt stort. Har ju inte tränat konståkning på säkert två säsonger nu.... I vilket fall som helst blev jag så inspirerad att jag bestämt mig för att jag ska börja träna igen. Dock inte konståkning men jag ska se till att börja springa, hoppa hopprep och sånt. Ska bara hitta någon bra plats att träna på. Limhamnsfältet går bort eftersom det blåser så mycket så då återstår väl egentligen bara Pildammsparken, vi får se. Får se till att börja nu när jag har inspiration till det =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar